Er zijn verschillende modellen ontwikkeld om de effectiviteit van een website te meten. Één van die modellen is het ADOF-model:
Het model tracht inzicht te verschaffen in de factoren die het succes van de website bepalen. De afkorting 'ADOF' staat voor Accessibility, Design, Offer en Fulfilment. Deze vier factoren hebben een filterende werking. Bij iedere factor bestaat de kans dat bezoekers de website gaan verlaten wanneer een website niet goed voor elkaar is. (managementmodellen.nl)
Accessibility
De website is toegankelijk voor iedereen. De website van Bouwdouwers B.V. is eenvoudig te vinden voor bezoekers.
Design
De website heeft een overzichtelijke en duidelijke sitestructuur, actuele inhoud en informatie is eenvoudig te vinden.
Offer
Op de website kan elke bezoeker de gewenste informatie vinden. Wanneer de bezoeker graag meer wil weten over ons bedrijf zijn wij altijd bereid om de bezoeker in te lichten.
Fulfilment
Wij doen ons uiterste best om vragen van bezoekers zo snel mogelijk binnen 24 uur te beantwoorden. Bezoekers ontvangen binnen twee dagen brochures of nieuwsbrieven wanneer men deze wenst te ontvangen.
E-commerce
Bij Bouwdouwers B.V. speelt het begrip e-commerce geen rol. Op de website hebben wij namelijk geen catalogus en geen webshop. Elk product wordt op wens van de klant gemaakt. Er is geen sprake van massaproductie. Met behulp van de website kan de bezoeker veel informatie vinden over het bedrijf en de producten die wij in het verleden hebben gemaakt. Op de offerte vermelden we de prijs en afleverdatum voor het tuinhuisje dat wij hebben geschetst voor de klant. Meestal gaat het betalen van de factuur via internet wanneer klanten gebruik maken van internetbankieren.
E-business
Binnen het bedrijf speelt e-business een kleine rol. Binnen elke afdeling van het bedrijf is geen sprake van lopendebandwerk. Alle onderdelen worden op een werkbank met de hand gemaakt en naar de volgende afdeling gebracht met behulp van steekwagens. Met behulp van een computersysteem kunnen medewerkers noteren en bijhouden waar onderdelen of goederen zich bevinden binnen de organisatie.
Innovatie voor de toekomst
Omdat Bouwdouwers B.V. een vooruitstrevend bedrijf is zullen zij zich in de toekomst willen richten op ontwikkelingen die zich voortdoen. Zo wil Bouwdouwers B.V. meer luxetuinhuisjes ontwikkelen. Deze tuinhuisjes zijn voorzien van zonnepanelen. Tegenwoordig investeren mensen voornamelijk in zonnepanelen voor op een woning. Echter zal Bouwdouwers B.V. zonnepanelen op tuinhuisjes aanbieden. Wanneer tuinliefhebbers willen investeren in een tuinhuisje, kunnen zij tegen een meer prijs zonnepanelen laten plaatsen op hun tuinhuisje. Hiermee wekken zij niet alleen hun eigen energie op maar letten zij ook nog eens op het milieu.
In het luxe tuinhuisje kan een jacuzzi of een sauna worden geplaatst. Deze kan verwarmd worden doormiddel van zonne-energie via de geplaatste zonnepanelen. Hierdoor is het tuinhuisje van groot belang in de zomer, wanneer u geniet van de zon en er veel energie wordt opgewekt. Maar ook tijdens de koude winterdagen kunt u nu genieten van een heerlijk warme sauna of jacuzzi. Een luxe tuinhuisje zorgt voor veel meer gemakken dan alleen een opbergplaats voor overig gereedschap.
Daarnaast zal Bouwdouwers in de toekomst willen investeren in duurzaam hout. Bouwdouwers B.V. zal alleen hout inkopen met een internationaal keurmerk van FSC of PEFC. Ook wil Bouwdouwers B.V. ontdekken wat er allemaal mogelijk is met behulp van recyclen. Doordat elk tuinhuisje uniek is kan Bouwdouwers gerecycled materiaal toevoegen aan haar ontwerpen.
Trends en Ontwikkelingen
Trends en ontwikkelingen zijn zeer belangrijk in de bouwsector, een sector waar voortdurend alles veranderd. Daarom is het van groot belang dat Bouwdouwers B.V. voortdurend op de hoogte is van de trends en ontwikkelingen die zich voortdoen in de samenleving.
Trends
Bouwdouwers B.V. heeft een aantal trends waar zij op willen inspelen en die zij in de gaten moeten houden.
- Luxe behoeften van de klant.
- Zuinig omgaan met het milieu (duurzaamheid)
Mensen zien tuinhuisjes al een hele tijd niet meer als extra opbergruimte. Steeds vaker is een tuinhuisje de plek waar in de zomer de helft van de dag wordt doorgebracht. Tuinhuisjes hebben nu vaak binnen al een loungebank met een televisie en zelfs een koelkast. Klanten hebben steeds meer luxe behoeftes. Hier wil Bouwdouwers B.V. op in spelen door telkens te denken “ What’s next? ’’ Bouwdouwers B.V. wil van tuinhuisjes een plek maken waar het aan niets ontbreekt. Zo heeft de klant een optimaal gemak door het plaatsen van het tuinhuisje en wordt zij voorzien in haar luxe behoeftes.
Daarnaast wil Bouwdouwers B.V. inspelen op de trend rondom het zuiniger omgaan met milieu. Dat de aarde opwarmt is een feit. Om ervoor te zorgen dat er generaties lang nog van het tuinleven kan worden genoten, wil Bouwdouwers B.V. rekening houden met het milieu. Daarnaast neemt de druk vanuit de opdrachtgever ook toe. Steeds meer mensen zien het nut van duurzaam omgaan met de aarde. Daarom wil Bouwdouwers B.V. gaan werken met duurzame trends als recyclen en energiebesparing. Daarnaast wil Bouwdouwers B.V. ook kijken wat er allemaal mogelijk is met windenergie. Bouwdouwers B.V. wil tuinhuisjes aanbieden waarbij er duurzame energie wordt opgewekt.
Ontwikkelingen
Om in de toekomst ook succesvol te blijven zal Bouwdouwers B.V. de technische ontwikkelingen in de gaten moeten houden. Steeds meer bedrijven werken met 3D-printing. Concurrenten zouden in de toekomst eventueel gehele tuinhuisjes kunnen printen. Bouwdouwers B.V. kan hier dan ook in mee springen, maar kan er ook voor kiezen om uniek te blijven en alles nog met de hand te maken. De voor- en nadelen zullen hierbij tegen elkaar worden afgewogen.
Ook zal Bouwdouwers B.V. ontwikkelingen in de gaten moeten houden wat betreft het gereedschap. Wie zegt dat hamers, spijkers en ladders nog gebruikt worden in 2050. Spijkers zijn door 3D-printing al minder nodig en wellicht zullen ladders in de toekomst ook worden vervangen door vliegende platforms. Bouwdouwers B.V. wil op tijd mee springen in deze ontwikkelingen. Hierdoor lopen zij niet achter op haar concurrenten. Wel willen zij hierbij rekening houden met het milieu, zolang het maar duurzaam verantwoord is.
Een andere ontwikkeling die zich die steeds meer opvalt in de samenleving is klantgerichtheid. Massa productie komt minder voor dan vroeger. Steeds vaker wordt er gekeken naar de specifieke behoefte van de klant. Bouwdouwers B.V. ontwerpt voor iedere klant een uniek tuinhuisje. Zij zijn wat betreft deze ontwikkeling een voorloper op de concurrent, die vaak alleen maar standaard huisjes aanbiedt.
Toekomstscenario's:
Scenario 1
Het eerste scenario is dat de klanten van Bouwdouwers B.V. erg graag een op maat gemaakt tuinhuis willen maar dat de prijs te hoog wordt vergeleken met het budget van de klanten. Omdat de tuinhuizen op maat worden gemaakt, en dus helemaal specifiek naar de wensen van de klanten, is het productieproces erg duur. Een oplossing voor dit probleem kan zijn om standaard tuinhuizen te maken en deze eventueel op aanvraag van de klanten uit te bereiden. Zo weet de klant precies wat hij/zij kiest qua tuinhuis en prijs en hij/zij kan dit zelf uitbreiden tot zo ver zijn/haar budget reikt.
Scenario 2
Het tweede scenario is dat andere bedrijven het idee van Bouwdouwers B.V. over gaan nemen. Het unieke idee met tuinhuisjes op maat en zonnepanelen die een sauna of jacuzzi opwarmt zal in de smaak vallen bij andere bouwondernemers. Ook deze bedrijven willen mee springen op trends en ontwikkelingen die zich voortdoen in de samenleving. Al enkele maanden nadat Bouwdouwers B.V. dit idee tot uitvoering heeft gebracht zullen de eerste concurrenten een soort gelijk concept aanbieden. Hierdoor zal Bouwdouwers B.V. niet meer uniek zijn in haar soort en zal de concurrentie fors toenemen. Wanneer de concurrenten ook nog eens een lagere prijs aanbiedt, zal dit grote gevolgen hebben voor Bouwdouwers B.V. Zij krijgen minder klanten binnen waardoor de omzet zal dalen. In het ergste geval kan dit leiden tot een faillissement. Om een faillissement te voorkomen zal Bouwdouwers B.V. een patent aan moeten vragen op haar idee. Hierdoor kunnen concurrenten niet zomaar ook tuinhuisjes maken met zonepanelen en binnenin een sauna. Bouwdouwers B.V. raakt hierdoor geen klanten kwijt aan concurrenten waardoor de omzet ook niet zal dalen. Daarnaast zal Bouwdouwers B.V. nooit stil moeten zitten als het aankomt op innovatie. Door de concurrent telkens een stap voor te zijn kan een faillissement eenvoudig worden voorkomen.
Scenario 3
Het derde scenario is dat de het idee van de tuinhuisjes te goed wordt ontvangen door de klanten. Dit heeft als gevolg dat er meer tuinhuisjes worden besteld dat er was ingecalculeerd, Bouwdouwers B.V.kan de vraag van de tuinhuisjes amper meer aan. Al het personeel moet veel overwerken om de vraag aan te kunnen, dit zal voor veel stress zorgen bij het personeel. Dit kan er voorgaan zorgen dat het personeel overspannen raakt en niet meer naar het werk kan komen. Hierdoor zal er veel achterstand ontstaan en in het slechtste geval dat de tuinhuisjes niet meer gemaakt kunnen worden. Wanneer de tuinhuisjes niet binnen de afgesproken tijd gemaakt kan worden zal dit klachten op leveren. Wanneer klanten niet tevreden zijn over de werkwijze van het bedrijf, zal er negatief over Bouwdouwers B.V. gepraat worden, met als gevolg dat het bedrijf een slechte naam krijgt. Door deze slechtere naam komen er minder aanvragen binnen voor het maken van een tuinhuisjes. Een oplossing om dit probleem te kunnen voorkomen is om dan meer personeel aan te nemen. Dit heeft echter wel een keerzijde want als er minder orders daarna komen is er te weinig werk. Daarom kan Bouwdouwers B.V. op dat moment het beste inhuurkrachten gaan huren. Zodat de druk over meer personeel wordt verdeeld, is de kans kleiner dat het personeel overspannen raakt.
Maak jouw eigen website met JouwWeb